
KES ON COMENIUS ?
Jan Amos Komenský (ladinapäraselt Comenius) oli Tšehhi õpetlane ja filosoof, kes
sai Euroopas tuntuks oma uudsete pedagoogiliste vaadete poolest, mille mõju
kestab tänase päevani.
Üldhariduse valdkonna allprogrammina on Comenius pakkunud koolidele,
õpetajatele, üliõpilastele ja koolitusasutustele erinevaid rahvusvahelise
koostöö võimalusi alates 1995.aastast.
Aastatel 2007 - 2013 toimib Comenius iseseisva programmina elukestva
õppe programmis, mida finantseerib Euroopa Liit ja milles osalevad 27
Euroopa Liidu liikmesriiki ning Island, Liechtenstein, Norra, Šveits,
Türgi ja Horvaatia.
MIS ON COMENIUS?
Comenius on osa Euroopa Ühenduse elukestva õppe programmist, mis algatati 2007. aastal. Nagu ka selle eelkäijad programmid Socrates, Leonardo da Vinci ja e-Õpe, püüab ka elukestva õppe programm teiste eesmärkide seas edendada koostööd ja mobiilsust ning tugevdada Euroopa dimensiooni hariduses.
Comeniuse programm on
suunatud kooliharidusele ning juhindub kahest olulisest eesmärgist.
Comenius püüab arendada noorte ja haridustöötajaskonna teadmisi ja mõistmist
Euroopa kultuuride ja keelte mitmekesisuse kohta ning selle mitmekesisuse
väärtuse kohta. Comeniuse eesmärgiks on aidata noortel omandada peamised
oskused ja võimed individuaalseks arenguks, tulevaseks ametiks ja aktiivseks
Euroopa kondanikuks olemiseks.
Lisaiformatsiooni elukestva õppe programmi ja Comeniuse kohta leiab aadressil : http://ec.europa.eu/llp
Projektid
Comeniuse programm
toetab ja üldhariduse büroo menetleb järgmisi tegevusi:
- koolide koostööprojektid;
- piirkondlik koostöö mis tahes üldhariduse eest vastutavate organisatsioonide vahel (Comenius Regio);
- osalemine projektide ettevalmistavatel lähetustel;
- osalemine õpetajatele ja haridustöötajatele mõeldud koolituskursustel;
- õpetajate ja tulevaste õpetajate praktika;
- õpilaste õpiränne;
Koostööprojektid:
Projektides teevad
erinevate Euroopa riikide õpilased ja õpetajad koostööd ühiselt kokkulepitud
teema-(de)l. Tegevused toetavad üldhariduse õppekava ning on suunatud
keeleõppele, õpilaste aktiivsele kaasamisele ja/või kooliarendusele. Lisaks
igapäevasele rahvusvahelisele koostööle on projektil ka konkreetne
tulemus/toode, mille saavutamise nimel partneritega ühiselt tööd tehakse. Nii
võib projekt „ajalukku” minna näiteks mitmekeelse sõnaraamatu, ajakirja,
kodulehe, kunstinäituse, videopäeviku, etenduse, uurimistulemuste analüüsi,
õppematerjali vms näol.
Sõltuvalt osalevate
partnerkoolide arvust on projekte kahte
tüüpi:
a)
Mitme osalejaga projektid (osalevad koolid vähemalt kolmest eri riigist, kuid
soovitavalt neljast-viiest riigist);
b)
Kahe osalejaga keeleõppeprojektid (koolid eri riikidest). Kindlasti toimub
õpilasgruppide vahetus, vähemalt 10 päeva;
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar