Kes või mis on Comenius ?




 

KES ON COMENIUS ?

Jan Amos Komenský (ladinapäraselt Comenius) oli Tšehhi õpetlane ja filosoof, kes sai Euroopas tuntuks oma uudsete pedagoogiliste vaadete poolest, mille mõju kestab tänase päevani.
Üldhariduse valdkonna allprogrammina on Comenius pakkunud koolidele, õpetajatele, üliõpilastele ja koolitusasutustele erinevaid rahvusvahelise koostöö võimalusi alates 1995.aastast.
Aastatel 2007 - 2013 toimib Comenius iseseisva programmina elukestva õppe programmis, mida finantseerib Euroopa Liit ja milles osalevad 27 Euroopa Liidu liikmesriiki ning Island, Liechtenstein, Norra, Šveits, Türgi ja Horvaatia.


MIS ON COMENIUS?

Comenius on osa Euroopa Ühenduse elukestva õppe programmist, mis algatati 2007. aastal. Nagu ka selle eelkäijad programmid Socrates, Leonardo da Vinci ja e-Õpe, püüab ka elukestva õppe programm teiste eesmärkide seas edendada koostööd ja mobiilsust ning  tugevdada Euroopa dimensiooni hariduses. 
Comeniuse programm on  suunatud kooliharidusele ning juhindub kahest olulisest eesmärgist. Comenius püüab arendada noorte ja haridustöötajaskonna teadmisi ja mõistmist Euroopa kultuuride ja keelte mitmekesisuse kohta ning selle mitmekesisuse väärtuse kohta. Comeniuse eesmärgiks on aidata noortel omandada peamised oskused ja võimed individuaalseks arenguks, tulevaseks ametiks ja aktiivseks Euroopa kondanikuks olemiseks. 

Lisaiformatsiooni elukestva õppe programmi ja Comeniuse kohta leiab aadressil : http://ec.europa.eu/llp



Projektid

Comeniuse programm toetab ja üldhariduse büroo menetleb järgmisi tegevusi:
  • koolide koostööprojektid;
  • piirkondlik koostöö mis tahes üldhariduse eest vastutavate organisatsioonide vahel (Comenius Regio);
  • osalemine projektide ettevalmistavatel lähetustel;
  • osalemine õpetajatele ja haridustöötajatele mõeldud koolituskursustel;
  • õpetajate ja tulevaste õpetajate praktika;
  • õpilaste õpiränne;

Koostööprojektid:

Projektides teevad erinevate Euroopa riikide õpilased ja õpetajad koostööd ühiselt kokkulepitud teema-(de)l. Tegevused toetavad üldhariduse õppekava ning on suunatud keeleõppele, õpilaste aktiivsele kaasamisele ja/või kooliarendusele. Lisaks igapäevasele rahvusvahelisele koostööle on projektil ka konkreetne tulemus/toode, mille saavutamise nimel partneritega ühiselt tööd tehakse. Nii võib projekt „ajalukku” minna näiteks mitmekeelse sõnaraamatu, ajakirja, kodulehe, kunstinäituse, videopäeviku, etenduse, uurimistulemuste analüüsi, õppematerjali vms näol.

Sõltuvalt osalevate partnerkoolide arvust on projekte kahte tüüpi:
a) Mitme osalejaga projektid (osalevad koolid vähemalt kolmest eri riigist, kuid soovitavalt neljast-viiest riigist);
b) Kahe osalejaga keeleõppeprojektid (koolid eri riikidest). Kindlasti toimub õpilasgruppide vahetus, vähemalt 10 päeva;

(http://www2.archimedes.ee, oktoober 2012)
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar